PWA lanceerde onlangs de PWA Academy, een initiatief om medewerkers van elkaar te laten leren over PWA's IT-oplossingen, zowel technisch als commercieel. Hoe zit ons (steeds grotere) aanbod in elkaar en vooral: wat kunnen onze klanten ermee?
Zes keer per jaar een dagje kennis bijspijkeren, leren van elkaars vaardigheden en (nog) beter begrijpen hoe klanten met de IT-oplossingen van PWA hun bedrijfsvoering verbeteren. Op de PWA Academy leren techneuten van elkaar, maar ook van de commerciële kant van PWA. Omgekeerd verdiepen backoffice medewerkers zich (basaal) in de techniek. Een trainingsdag bestaat uit acht seminars van elk twee uur, waarvan er steeds twee tegelijk worden gegeven. Om zoveel mogelijk mensen te laten meedoen, verschijnen opnames van de trainingen op interne YouTube-kanalen, ook handig voor deelnemers die de 'lessons learnt' later nog 's willen terugzien.
Tevreden klant
Het idee voor een PWA Academy kwam van medewerkers die meer wilden weten over bepaalde oplossingen, technieken of verkoopmethodes. De filosofie erachter is dat iedereen bij PWA werkt aan hetzelfde doel: een tevreden klant. Om goed te kunnen samenwerken, is wederzijds begrip nodig. Een technisch geschoolde medewerker die een tool installeert bij een klant, vergroot zijn toegevoegde waarde als hij deze klant 'proactief' en met het nodige inlevingsvermogen wijst op de (aanvullende) features die juist voor deze klant interessant kunnen zijn. Door de klant écht te begrijpen en het complete plaatje te zien, kan hij bijvoorbeeld 'tips en tricks' meegeven. Daarvoor zijn communicatietechnieken nodig die hij op een trainingsdag van de PWA Academy leert van een commerciële man of vrouw.
Meer groei, meer expertise
Omgekeerd is de ondersteuning door een (commerciële) verkoper succesvoller als deze in de basis begrijpt waar de techniek voor staat. Antwoorden op mogelijke vragen van klanten kunnen dan beter worden geformuleerd, wat minder druk geeft op support en vooral: een (nog) blijere klant. Daarnaast leren technische medewerkers van PWA op de trainingsdagen onderling van elkaar. PWA groeit stevig door, in een constant innoverend vakgebied, waarin we nooit zijn uitgeleerd. De hoeveelheid IT-kennis en -expertise in onze organisatie wordt alsmaar groter, maar bevindt zich inmiddels bij liefst 45 (gespecialiseerde) collega's. De PWA Academy voorkomt dat kennislacunes ontstaan, of dat een klant een onbekende PWA'er aan de telefoon krijgt, die de IT-systemen van de klant niet kent.
Doorgroeimogelijkheden
Technische en commerciële mensen zijn vaak verschillende types. Om ze elkaars werk beter te laten begrijpen en ze completer te maken als mens en hechter als team, zijn we de PWA Academy gestart. We willen onze medewerkers altijd goed beslagen ten ijs laten komen: volwassen, servicegericht en met volop expertise van alles wat PWA te bieden heeft. Mensen met meer kennis van zaken zijn meer zelfverzekerd, werken efficiënter en maken minder fouten, vinden wij. De PWA Academy helpt bovendien bij de werving van nieuw personeel, dat doorgroeimogelijkheden als een belangrijke bonus beschouwt. Met de PWA Academy leer je sneller en ben je eerder 'senior'. Met alle voordelen van dien, ook financieel.
Herinnert u zich nog de Volvo 850's met de felgekleurde stickers op de achterkant? Of onze V40's met de felblauwe motorkap?
Een fraai gestileerd kwaliteitsproduct dat vooral Microsoft 365 zeer toegankelijk maakt.